23.4.09

Selam Verdim Rüşvet Değildir Diye Almadılar

Yanlış değilsem, Fuzuli bir türbede bekçilik yaparken, Kanuni, Fuzuli'yi maaşa bağlar.Bi sebepten dolayı maaşı kesilince, Fuzuli saraya gitmiştir.Ancak içeri alınmayınca, bir mektup yazmıştır saraya, şikayet olarak.Başlıkta yazdığım söz de Fuzuli'nin şikayetindeki en güzel haykırışıdır.Bilmessin diye şeettim.

.....
Bundan 2 hafta önce ingiliz patronum buradayken, bana bi sözleşme vermişti, ingilteredeki ofise göndermem için.2 haftadır hem iş yoğunluğundan hemde postanenin saçmalıklarından dolayı bitürlü gönderemedim.Geçen hafta gittim "taşınıyoruz.Oyüzden işlem yapamıyoruz." dediler.Hemde hafta içi.Dün de, arkadaşımla beraber postaneye gidip gönderelim, sonrada bişeyler yiyelim diye plan yaptık.Önce bi aradık nereye taşınmış diye.
Tam sahilin dibine taşınmışlar.İçeri girdik.Her işim düştüğünde sorun çıkaran, dünyanın kendileri etrafında döndüğünü sanan, saçlarına ak dolmuş bikaç insan.
Göndericem ama elimde zarf yok.Tamam hatalıyım.Çünkü koca sahil mekanı burası.nerden bulacam ben zarfı.Nasıl olsa postanede vardır diye düşündüm.Ama oradaki adam yok dedi.Kaldım sap gibi.

-Peki nerden bulabilirim dedim.
-Adam yüzüme bile bakmadan 'Marketlerde vardır.' dedi.(Marketlerde zarf ne arasın.)
-Sora sora geldik ama hiçbiryerde yoktu dedim.(yalandan kim ölmüş.maksat işimi hallettirmek bian önce.)
-O zaman bişekilde biyerden bulmanız gerek...(hayat memat meselesine döndü)
-Aps zarfı yokmu?-Aps zarfı var.Ama o olmaz çok pahalı olur.Ödemek istermisiniz ....TL.
-Hayır ödeyemem.(ya bunlar aps yazan kağıdı, zarfa sonradan yapıştırmıyolarmı:s)
-Bizim yapacağımız birşey yok ozaman.
Adam yok, olmaz, imkansız dedikçe benim tüm sinirlerim tepeme çıktı.Zaten nefret ediyorum böyle elinden iş gelmeyen, gelse de bi iş yapmak istemeyen, bakan havasında devlet memurlarından.Bu arada bizim kız da vıdı vıdı telefonda konuşuyor, postane ucuz diye.
Dayanamadım başladım söylenmeye.
-Zarf burda bulunmayacakda nerde bulunacak.madem buralarda zarf satan yer yok, ozaman kırtasiye olmalı yada zarf bulundurmanız gerekmiyormu?İlçe merkezimi burası? İnsanlara hiç yardımcı olmuyosunuz..diye vik vik vik..söylendim.
Benim için acil değildi belki ama bu önemli olmayan meseleyi hayatımın en önemli meselesi haline soktular.Neyse, 'iyi günler' dedim çıktım.İçimden de 'birdaha bu postaneye gelirsem banada karamel demesınler.' dedim.Bizimki hala telefonda.Benim çıktığımı görünce geldi.Bi sokak üstte herzaman gittiğimiz tostçuya gittik, dışarıda oturduk..10 dk sonra postanedeki adamı gördük.Bi sağa bi sola gidip geliyo.Sonra bizi görünce geldi yanımıza.'Bayanlar, siz zarf mı arıyordunuz.' dedi.Bizimki hemen atladı' 'arıyorduk ama artık aramıyoruz dedi.''benim arabada zarf vardı da, oyüzden söylüyorum' dedi memur.Bizimkide 'istemiyoruz' dedi.Tam diyecektim ki, 'madem vardı, ben içerdeyken neden söylemediniz.'diye, ama diyemeden gitti.sanki yolu düşmüşte oraya, bizi tesadüfen görmüş gibi davrandı.
....

İşiniz bir devlet memuruna düşmeye görsün.
devlet dedigin döver, devlet memuru dedigin de söver..devletin önemli,ayrıcalıklı, vatandasin da önemsizoldugu bi ülkede yaşadığımızı her defasında hişssettiriyorlar..Bunların maaşını biz vermiyomuyuz?
Çoğu, yayıldıkları koltukta bulunma sebeplerinin, vatandaşlara hizmet etmek olduğunu unutmuş, görevlerinin ne olduğunu daha bilmeyen, sanki orda zorla tutuluyorlarmış imajı çizen, yanına yaklaşılamayan, azarlamayı marifet bilen, havalı, kaprisli, kendilerinden nefret ettiren, büyüklerine saygısızca hitapta bulunan, resmen dövülesi tipler..
Bişey soracak olsanız..ya duymazdan gelirler yada 'üfff, hoff' ile başlayan cümleleri duymaya mahkumsunuzdur.
Tamam bintürlü insanla uğraşıyor olabilirsiniz, ama tutupta kuralları çignemeden giden vatandaşlara da saygısızlık edilince, bunun karşısında 'devlet memurudur.. aman saygı!' demez, tıkanır insan o noktada.Elbette işini hakkıyla yapan, çalışan memurlarda vardır.Onlara lafım yok.Ama nedense bana hep ters, aksi, tembel olanları denk geliyor.:s


not: Rüşvet yemeyen, vatandaşın hayatını kolaylaştıran, dürüst, çalışkan, maaşını hak eden, işine torpille girmemiş devlet memurları üzerine alınmasın..Çünkü kötü durumlarda, olumsuz şartlarda,görev yapmak, geçinmek, insanların hayatını kurtarmaya çalışmak, kötü okullarda ders vermek vs. zorunda kalıyorlar.Ki onları sonuna kadar destekliyorum.

Edit-En İlgincinden:Ofise sürekli posta getiren amcama sordum ki, postanede zarf vs. bulundurmak suçmuş.Öle dedi.Ayrıca haftaiçi taşınmalarının nedenide bilmem nerden emir gelmesiymiş.yani o gün taşınmazlarsa, bilmem kaçbin tl para cezası ödeyeceklermiş..........

9 yorum:

azuth dedi ki...

bu ptt nin p snin de bir sekilde özellestirildigini düsünüyordum. özellikle son yillardaki ptt kargo hikayelerinden sonra. ama işte..

bir de bu rüşvet hadisesi biraz garip oluyor. devletin verdiği para bazen cocuklarinin daha iyi sartlarda yasamasina yetmiyor.. o zaman da adam garibim zarf satarak para kazanmaya calisiyor..

KaRaMeL dedi ki...

azuth.....:özelleştirme zarar eden sektörler için yapılır bence ama bizde ise maalesef tam tersi durum.Özelleştirme olan yerlerde ne oldu peki?istihdam arttımı?hayır..işten çıkarılmalar arttı.kriz daha cok patlak verdi.çözüm üretmiyorsan, kolayı seciyorsun demektir.ozamn satarsın herşeyi onurunla birlikte.
bizler de böyle yabancılaşırız gittiğimiz heryerde.

rüşvete gelince; aldıkları maaş hep çok azdır bazı memurlara göre: ee kim dedi sana memur ol diye, madem çok şikayetçisin başka iş yap yada ek işte çalış.ama rüşvet alma....

azuth dedi ki...

şimdi diyelim ki senin bi domatesin var, ve cürümeye basladi. direk onu satmak istersin dimi? istersin. ama allaskina ben cürük domates alir miyim? almam..

bu cok genel bir konu. yani tüm dünyanin düsünce akimlari bunu dertleniyor. özelleştirmenin olup olmaması konusunda. onun için bunu burada tartişacak degilim karamel hanım. istihdam'in artmaması falan hep neoliberal politikalarla ilgilidir. ne yazik ki 80 sonrasi dönemde istihtami yüzde 100e cikarmak gibi bir amaclari kalmamistir memleketlerin. oyle amac gütmekte israr eden memleketlerin basina kenan evrenler, serbest piyasa cumhurlari gelmistir falan filan..

kisa özeti bu.

bu bizim "aman tanrim tüm tersanelerimize girdiler" edebiyatinin da artik gecerli olmadigini düsünüyorum. zira tüm memleketlerde sorun bu. senin turkcell'in iran'in en büyük cep telefonu operatoru olabiliyorsa senin ülkene gelip laf etmelerine kizmaya hakkin yok sanırım. global dünya dedikleri boyle sikko bir hadise..

ikinci kıstas ise.. bilmiorum ya. doğru olmak gerekirse eğer benim imkanim olsaydi ve hakkim oldugunu dusundugum bi para önüme sürülseydi almaktan tereddut etmezdim.

Digital Kelebek dedi ki...

Karamelim..
Hoşgeldin canım yaa..
Ahah devlete bulaşmak ne pis bişey.. iyi biliyorum..
Artık sağdan sağdan gidiyorum:))

Özledim seni..
Yok olma bi daha:)
kendine iyi bak emi..

KaRaMeL dedi ki...

azuth....:türkiyede özelleştirme demek, iktidarda olan kişilerin ceplerine para dolması için otu boku ihaleye vermesi demektir.
bu ülkede adam gibi özelleştirme yapılmıyor.ben özelleştirmenın yapılma şeklıne karşıyım.ihalesi düzgün yapılmış, değerinde satılmış özelleştirmeler yok.eskiden özelleştirme kanununa göre özelleştirilen kurumlardan elde edilen gelirler sadece yatırımlar için kullanılıyordu oysa şimdi akp nın çıkardığı bir kanun ile bu gelirler her yerde kullanılabiliyor.
birde değerinin cok altında alıyolar bizim kuruluşları.. hazıra konuyorlar hem.gelsınler arazı satın alıp orda yeni telekom, tüpraş vs. kursunlar.tabi o daha zor.
bedavadan kapatmak varken, kim ugrasır ıvır zıvırla.sen gel bal gibi para kazan sonrada gıt yurtdısına kaymağını ye baska yatırımlarda kullan.
ayrıca ben özelleştirilen kuruluşun tamamen yabancı devlete verilmesıne, herşeyiyle bizden çıkmasına yani tek elden özelleştirilmeye de karşıyım..
çürük domatesi de alacak olanlar düşünsün:Pp

KaRaMeL dedi ki...

Digital Kelebek....:Hoşbulduk kelebeküm.:)
işimiz düşüyo işte ne kadar kaçsak da.
ah bide benı devlet dairelerinde görsen..heycanlanıyorum..stres yapıyorum..pancar gibi kızarıyorum:Pp
Sanki her an biterslık olacak, ve "bugün git, yarın gel" lafını yiyecekmişim gibi oluyorum:)

Dj_Engin Forum dedi ki...

Günün birinde inşallah bu işler düzelir de millette rahat bir nefes alır, abuk subuk rüşfet falan işlerinden ve tembellikten bu millet kurtulur. yazınız için teşekkürler.

UFUK ÇİZGİSİ dedi ki...

Bazı şeyler hiç değişmiyor. Ama sanırım bu birazda bizim insanlarımızın iş yaptırmak için yalakalığından kaynaklanıyor. Adam polis ama vatandaş yalakalık olsun diye komserim diyor,yalvarıyor hakkını bilmeden olur olmaz herşeye. devlet dairelerinde de buna benzerdurumlar, bu sefer ilk işe girdiğinde normal olan insan küçük dağları ben yarattım havasına giriyor..ee kimi kime şikayet edeceksin..yazık gerçekten bazı şeyler hiç değişmiyor.

KaRaMeL dedi ki...

Dj_Engin Forum...: inşallah dediğiniz gibi olur.ben teşekkür ederim okuduğunuz için:)


UFUK ÇİZGİSİ... :evet haklısınız.bukadar olan bıtenın sorumlusu sadece devlet memurları da değildir.