14.8.09

yaz geçer yine gelir, yaz geçer iyi gelir sözcükler

Ben şimdiden bu güzel mevsimin bitimine yaklaştığımız en yaşanılası günlerin son bulmasına üzülmeye başladım .Yaz gelsinde denize havuza gidelim dedik de ne oldu sanki?.Kışın yaz gelsede denize gitsek, havuza gitsek diye planlar yapardım ama yaz gelince hafta sonlarından başka denize gidemez oldum.Tatil yöresinde yaşamak çokda iyi bişey değil bence.Çünkü millet denize giderken sen çalışıyorsun ve denize gitmek için haftasonunu dört gözle bekliyosun.Bütün yaz böyle haftasonlarını beklemekle geçiyor.

Yinede 'çok sıcak, kış mevsimini özledim.' diye vikvik söylenmektense yazın şu son zamanlarının tadını çıkarmak gerek.Kışın hep soğuk havalarda sokakta kalan insanlar gelir aklıma..üzülürüm.Yaz olunca odun, kömür derdin yok..E doğal olarak üşüme korkusuda yok.
Sevdiklerinden uzakta olanlar yazın tatilde mutlu kavuşmalar yaşayıp, sevdikleriyle görüşüyolar hasret giderıyorlar, dinlenirken sohbet ediyolar..sohbet ederken kavunu karpuzu eksik etmiyolar..Bu kıpır kıpır mevsimde insan hayata bağlanacak ve hayatı sevecek daha çok neden görebiliyor.
Yaz mevsimini çekilmez kılan bişey var ki, oda her yaz olduğu gibi tvleri kaplayan yaz albümleri..
Kıştan çıkan bünye nisan-mayıs aylarında gevşemeye başlar..ve rahatlamak istersin..müzik buna en iyi ilaçtır bence.cıstak cıstak müzikler dinlemek ister bedenin.. ruhun gıdasını tatmin etmek için.Ama şarkılar 2 kelimeden ibarettir, Modası geçene kadar piyasaları meşgul eder sadece.
Bide yaz mevsimi düğün dernek mevsimidir.Kışın uyuyan arkadaşlar topluca sözleşmişçesine yaz mevsimini beklerler evlenmek için.Bu yüzden ben farklı bişey yapıcam kış mevsiminde evlenicem. Ozamanda soğuk olur, dimi.! ben en iyisi baharda evlenim.Evde kalmıyımda, dondurucu soğukta evlenim.Mühim deil yani.)

Malum mevsim yaz olunca çocuklarda cıvıl cıvıl mahalleye, caddelere akın ediyolar.Dikkat ettim de her yaz farklı bi meşkaleyle uğraşıyorlar.Mesela bizim mahalledeki veletler geçen yaz top oynarlardı.Hatta çok bağırışıyolar diye baya azar işitirlerdi.Önceki sene saklambaç modaydı, bu sene de bisiklet moda.Herkesin altında bi bisiklet..bide jantlarına ışıklı, düğün-disko havası veren lambalar takıyolar, sanki gelin taşıyolar bisikletlerinde.
Dillerinde de küfür eksik olmuyo.Benim bile hayatımda duymadığım kelimeler.İnsanoğluyuz küfrediyoruz muhakkak.Derslerden çakınca, sevdiğin adam terkedince, düşünce, şansına küfretmeyen insan tanımıyorum neredeyse.Ama bu veletler daha hayatı tanıma aşamasındalar, ne sınavlardan, ne aşktan nede hayattan darbe yememişler.Senden benden beter küfrediyolar.
Fakat iki lafından biri küfür olan insanlar çok iticidir.Bu kız olsun erkek olsun hiç farketmez.


........Bu yaz nasıl bitiyor neden bitiyo hiç anlamıyorum.Hep bişeyler çıktı ve ben haftasonlarımı harcadım durdum.Güzel şeylerde oldu tabi.Mesela İstanbula gittim, thy mülakatı için.Şimdi tekrar gidicem psikolojik test için.Yine yeniden heyecan.Bu thy için kendime verdiğim son şans.Sırf şu yollarda ettiğim masraf yüzünden daha ehliyetimi alamadım.Bi yandan mücadele ediyorum iyi şeyler olsun diye, biyandanda batırıyomuyum ne?Yollardan da sıkıldım.Eskiden ne çok cazip gelirdi bana seyahat etmek.Ama şimdi okadar sık üstüste gittim ki, 'böö geldi.' diyolar ya aynen ondan.Budefa beni Kardeşim de arkadaşım da almaya gelemiyo.Kardeşimin stajı var arkadaşımda uçuşta.Kaldım tek başıma.Eve taksiyle gidicem, yine de hani kendim şu otogardan çıksam otobüsle gidebilirmiyim diye şöyle bi muhasebe ettim kafamda ama yok abi ben yapamam asla.Herşeyi ögrendim ama şu esenler otogarından nasıl çıkacam ögrenemedim.

Labirent gibi mübarek.Kaybolurum..sonra darezil olurum.Bide valizim var yol arkadasım.Ne kadar az şey koymaya cabalasamda hep agır aluyo.bu defa dikkat edıcem.

Güzel olan şeylerden biri de Güneşi Gördüm.Sonunda izledim..Film başlar başlamaz ben duygusal moda girdim zaten.Ama ne çok ağladım bilemezsiniz.Bir daha anladım ki herkez şanslı doğmuyor.İnsanlar doğacakları yeri, sahip olacakları koşulları, aileyi, düzeni seçemezler.Hatta bunları sonradan inkar bile edemezsiniz.Çünkü iliklerinize kadar size işlemiştir..Güzeldi, güzel şeyler hissettirdi ve güzel mesajlar verdi..

dipnot: ..Yaz mevsimi demiştim ya..Neyse ki, ölmessem 9 ay sonra yeniden gelecek mevsim.
Karmakarışık olduğum için yazımda karmakarışık bi hal aldı..içimde aynen böyle..her telden..
bir güzel susmak geliyor şimdi içimden.sustumm......

2 yorum:

Hayalbemol dedi ki...

Karamel, seni biraz olumsuz tavırlar içinde görüyorum. Biraz ters açıdan baksana. Yaz gelince üşümüyor ama pişiyorsun. Dışarıya iş kıyafetlerinle çıktığında, terden yapış yapış hale geliyor ve sonra otobüslerde ter kokusundan boğulmuş bir havayı nüfus ediyorsun. :) Yazın deniz için hafta sonunu değil, sadece bir kere suyu görmek için 3 günle yetinen ve bunu sabırsızlıkla bekleyenlerin sayısı oldukça fazla.
Her mevsim ayrı güzel. Yaz düğünü kadar, karlar içinde bembeyaz bir günde evlenip, onun eğlencesinde yaşamak ayrı bir tat. Seni; “an’ı yaşamak” anlayışını içine sindiren, daha gülümseyen bir tarzda görmek istiyorum. Anlaştık mı? Evet anlaştık :)

wmina | queen elisabeth dedi ki...

Kraliçenin ödülüne layık görüldün canım... beklioreeee :D